Artykuł

Zdrowe podjadanie w pracy Zdrowie

#co jeść w pracy#dieta w pracy#zdrowe przekąski które nie tuczą#zdrowe przekąski w pracy
Rodzaj skóry:
#każdy rodzaj skóry

Autor

Natalia Szymańska
Natalia Szymańska

Stres, krzyczący szef, długie godziny przy biurku i brak czasu na zdrowy lunch prowadzą do podjadania w pracy. Jemy cokolwiek i łapiemy nadprogramowe kilogramy. Co więc podjadać, aby nie przytyć?

Każdego z nas dopada czasami mały głód i od razu szukamy czegoś do jedzenia. A podjadanie między posiłkami jest przede wszystkim powodem nadmiernej masy ciała. Zazwyczaj objadamy się batonikami, pączkami, cukierkami bądź słodkimi jogurtami. Podjadając w pracy często nie zdajemy sobie sprawy z tego, ile pustych kalorii pochłaniamy.

Ile kalorii podjadasz w pracy (produkty w kcal/100g)?

  • Snickers- 501 kcal
  • Gotowy budyń z proszku- 382 kcal
  • Krakersy- 470 kcal
  • Słone precle- 377 kcal

Wartość energetyczna tych produktów dostarcza tyle co jeden główny posiłek. Dodatkowo zjadając takie kaloryczne bomby nie dostarczamy organizmowi potrzebnych witamin i minerałów.

Wybieraj i zastępuj przekąski

Zrezygnuj z chipsów, ciastek lub paluszków. Posiadają one znikome ilości błonnika pokarmowego, dlatego nie osiągniesz po nich uczucia sytości. Zapamiętaj: posiłki typu fast food mogą oszukać mózg, lecz nie będą w stanie na długo zaspokoić głodu.

Zdrowe przekąski - jakie wybrać?

  1. Spróbuj przygotować pieczone jabłko z cynamonem i orzechami, które nadaje się do odgrzania w pracowniczej mikrofali.
  2. Serek wiejski z dodatkami, np. suszone owoce, orzechy lub pomidorki koktajlowe, koperek, oliwki jest również dobrą alternatywą.
  3. Koktajl owocowy z dodatkiem jogurtu naturalnego lub warzywny. Do koktajli można dosypać płatki owsiane lub zbożowe.
  4. Owsiane muffiny z dodatkami, na słono lub słodko.
  5. Owoce, np. banan, jabłko, kiwi, cytrusy.
  6. Warzywa- pokrojone w słupki, np. marchew, papryka, seler naciowy, kalarepa, ogórek. Idealnie smakują z sosem czosnkowym (jogurt grecki+ czosnek+ koperek)
  7. Masz ochotę na lody? Zamróź ulubione dojrzałe owoce z jogurtem naturalnym.
  8. Zamiast słodkich napojów przygotuj swój własny. Dodaj do wody maliny lub cytrynę. A co powiesz na zmiksowane pomarańcze z dodatkiem wody mineralnej, imbirem i miodem?
  9. Zamiast kanapki ze słodkim kremem bądź tłustą wędliną, przygotuj np. z dodatkiem twarogu i warzywami.
  10. Jeśli lubisz batoniki i nie możesz się ich oprzeć, wybierz zbożowego. A najlepiej przygotuj w domu swojego własnego z ulubionego musli, miodu i owoców suszonych.

Domowe przekąski mogą być równie smaczne, a nawet lepsze od tych, które kupujesz w biurowym bufecie. Wystarczy odrobina samodyscypliny, a nawyk zdrowego podjadania szybko przeniesiesz do pracy. Smacznego!

Komentarze