Artykuł

Truskawki - bomba witaminowa Zdrowie

#dlaczego truskawki są zdrowe#dlaczego warto jeść truskawki#truskawki na odchudzanie#witaminy w truskawkach#właściwości truskawek
Powiązane składniki:
#Ascorbyl Palmitate
Rodzaj skóry:
#każdy rodzaj skóry

Autor

Natalia Szymańska
Natalia Szymańska

Sezon na truskawki w pełni. Na targach dominuje ich zapach a piękny kolor owoców przyciąga wzrok. Jedz ich jak najwięcej dla zdrowia i urody!

Smak truskawek zna każdy. To jeden z najbardziej lubianych wakacyjnych owoców. Makaron z truskawkami, placek drożdżowy, albo sernik na zimno z dodatkiem tych czerwonych smakowitości. Brzmi znajomo, prawda? Jemy je na potęgę, ale czy wiemy, ile dobra mają w sobie truskawki?

Dlaczego warto jeść truskawki?

  • Są niskokaloryczne (ok 28kcal/100g), dlatego można jeść je bez wyrzutów sumienia.
  • W trakcie diet odchudzających zastępują słodycze.
  • Mają w sobie sole organiczne i dużo błonnika pokarmowego, dzięki czemu przyśpieszają przemianę materii, przeciwdziałają zaparciom i korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną.
  • Truskawki zawierają więcej witaminy C niż cytryna. Składnik ten wspomaga odporność, bierze udział w produkcji kolagenu, wspiera przyswajanie żelaza i chroni organizm przed działaniem wolnych rodników.
  • Dostarczają witaminy PP wpływającej korzystnie na dotlenienie krwi.
  • Zawierają wapń, fosfor i krzem, które wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni
  • Mangan wchodzący w ich skład zapobiega zmęczeniu i poprawia pamięć.
  • źródłem żelaza, które zapobiega anemii i wzmacnia organizm.
  • Dostarczają magnez, który korzystnie wpływa na układ nerwowy.
  • Posiadają właściwości odkwaszające, odtruwające i oczyszczające organizm, co korzystnie wpływa na sylwetkę.
  • Ze względu na właściwości moczopędne i zasadotwórcze polecane są osobą z schorzeniach nerek, chorobach wątroby i problemach reumatycznych.
  • Wspomagają prawidłową pracę serca i obniżają poziom cholesterolu.
  • Działają przeciwnowotworowo i hamują skoki glukozy po posiłku.
  • Lecznicze właściwości posiadają także liście truskawek. Napary z nich są stosowane przy niedokrwistości oraz kamicy żółciowej. Herbatka z liści truskawki zalecana jest przy przeziębieniach.

Uwaga! Truskawek nie powinny jeść kobiety karmiące piersią oraz osoby nadwrażliwe na salicylany, u których mogą wystąpić alergie skórne, duszności i napady kaszlu. Pestki zawarte w truskawkach mogą podrażniać śluzówkę jelita dlatego należy uważać na jedzenie ich przy stanach zapalnych jelit.

Przepisy z truskawkami w roli głównej

Napar z liści truskawek

  • 15g liści truskawek
  • 100g wody

Liście truskawek zalewamy wrzącą wodą. Zaparzamy pod przykryciem ok 10 minut, po czym przecedzamy.

Smoothie truskawkowe

  • 0,5kg truskawek
  • ¼ szklanki wody (zimnej, niegazowanej)
  • 1 dojrzały banan
  • opcjonalnie kostki lodu

Wszystkie składniki należy po uprzednim umyciu i oczyszczeniu truskawek zblendować.

Smacznego!

Komentarze