Artykuł

Jak nie przytyć na urlopie? Zdrowie

#dieta latem#dieta na urlopie#jak nie przytyć na urlopie#jak nie przytyć na wakacjach
Rodzaj skóry:
#każdy rodzaj skóry

Autor

Natalia Szymańska
Natalia Szymańska

Wakacyjne wyjazdy i błogi odpoczynek służą powstawaniu nadprogramowych kilogramów. Jeśli dbasz o figurę i nie chcesz przytyć w tym czasie, koniecznie przeczytaj nasze rady.

W trakcie wyjazdów często zapominamy o umiarze, a opcje all inclusive sprzyjają folgowaniu. Łatwo ulegamy pokusom, więc spokojne ominięcie budki z lodami graniczy z cudem. Utracone wcześniej kilogramy wracają w błyskawicznym tempie. Co zrobić, aby nie wrócić z wyjazdu z nadmiarem kilogramów? Podstawą jest przemyślenie urlopowej diety.

Jak nie przytyć w czasie urlopu?

  • Jedz regularnie, nie przejadając się. Postaraj się nie dojadać. Lepiej jeść częściej, ale mniej. W trakcie urlopu sprawdza się zasada: przed obiadem zjedz więcej, po obiedzie mniej. Pamiętaj, że zazwyczaj jemy oczami, dlatego zachowaj zdrowy rozsądek i nie przesadzaj z wielkością porcji. Nie musisz spróbować wszystkich rodzajów wędlin, serów czy ryb na raz.
  • Dzień zawsze zaczynaj od standardowego śniadania: musli, omlet, jajecznica. Jadaj owoce, najlepiej te świeże (owocom z puszki mówimy nie) i nie ograniczaj warzyw. Wypij napój, który wybierasz zazwyczaj (herbatę, wodę, kawę), jednak zrezygnuj ze słodkich napojów i soków.
  • Nie podjadaj między posiłkami. Jeśli jednak nie możesz się opamiętać, sięgnij po koktajle owocowe, wodę z cytryną lub surowe owoce i warzywa.
  • Bardzo ciężko zrezygnować z lodów lub gofrów z bitą śmietaną. Gdy kuszą cię słodkie babeczki i desery, lepiej wybierz owoce bądź robione z nich sałatki i koktajle. Zdrową i równie smaczną alternatywą są orzechy. W przypadku, gdy nie jesteś w stanie odmówić loda, wybierz ten bez dodatków lub sorbet. Duża kawa ze spienionym mlekiem, posypana cynamonem może również stanowić Twój deser.
  • Do ryb, mięs zamiast tłustych ziemniaków, frytek i zapychających makaronów nałóż dużą porcję surowych warzyw lub sałatek. Wybierając mięso, zdecyduj się na te chude, a najlepiej sięgnij po ryby.
  • Z głową korzystaj z fast food’ów. Najzdrowszym wyborem jest tortilla z grillowaną piersią z kurczaka i warzywami. Nie proś o polanie sosami, które są często bardzo kaloryczne i w swoim składzie mają pół tablicy Mendelejewa.
  • Pamiętaj o ukrytych kaloriach. Drinki z palemką, sosy, napoje owocowe, mrożona kawa mogą dostarczyć sporą ilość pustych i bezwartościowych kalorii. Zamiast tego sięgnij po wodę z kostkami lodu, dodatkiem mięty i plasterków: cytryny, limonki, grejpfruta lub pomarańczy. Zdrowszą alternatywą są również owocowe smoothie.
  • Staraj się ograniczać alkohol. Jeśli jednak chcesz wypić piwo, wybierz ciemne i ogranicz się do jednego. Zawiera ono więcej przeciwutleniaczy i ma niższy indeks glikemiczny niż piwo jasne Najlepszym wyborem jest czerwone, wytrawne wino. Dobrym sposobem na wypicie większej ilości trunku z mniejszym dostarczeniem energii jest rozcieńczenie alkoholu wodą.
  • Jeśli większość urlopu spędzasz na grillowaniu, postaw na drób. Zamiast kiełbas, kaszanek czy karkówki przygotuj szaszłyki przygotowane z piersi z kurczaka i warzyw, np. papryki, cebuli, pieczarek i cukinii. I zawsze pamiętaj o stosowaniu aluminiowych tacek.
  • Zwracaj uwagę na sposób przyrządzenia dania. Najlepsze jest to jak najmniej przetworzone. Omijaj szerokim łukiem wszystko, co jest smażone.
  • Nie zapomnij o ruchu. Po wizycie w bufecie hotelowym, nie kładź się od razu na leżaku. Spacer wzdłuż piaszczystej plaży wspomoże spalenie dostarczonej energii oraz zrobi naturalny peeling Twoim stopom.

Mamy nadzieję, że przedstawione rady sprawią, iż z wakacji wrócisz z dodatkowym bagażem wspomnień, a nie kilogramów.

Komentarze