Artykuł

Dieta wspomagająca opalanie Zdrowie

#co jeść by mieć opaloną skórę#jak przedłużyć efekt opalenizny#owoce i warzywa z beta-karotenem#owoce i warzywa z witaminą A

Gorące, pełne słońca dni, to idealny czas na chwilę kąpieli słonecznych. Poza kosmetykami, których na pewno używasz na plaży, postaw również na ochronę skóry od wewnątrz. Oto produkty, które mogą Ci pomóc.

Odpowiednie kremy z filtrem UV są bardzo istotne przy zasadach zdrowego opalania. Jednak nie należy zapominać o wewnętrznym przygotowaniu naszej skóry do tego zabiegu. Wiele zależy od tego, co jemy. Niekoniecznie jest to tylko marchew.

Marchew

Zawiera wysoką ilość beta karotenu, przekształcanego w witaminę A. Bezwzględnie musimy zadbać o jej dostarczenie w diecie przed rozpoczęciem opalania. Przyspieszy ona uzyskanie zdrowej, zadowalającej opalenizny, a tym samym wspomoże ochronę przed nowotworami. Ponadto, spożywanie produktów zawierających beta-karoten nada skórze naturalny brzoskwiniowy odcień.

Buraki

Podobnie jak marchew zawierają karotenoidy. Jedząc je również wzmacniasz swój układ krwionośny oraz odpornościowy. Jeśli jednak one Cię nie przekonują sięgnij po owoce: morele, brzoskwinie, śliwki lub mango.

Ryby

Polecam szczególnie tłuste ryby morskie. Zawierają kwasy omega-3, które chronią skórę przed przedwczesnym starzeniem. Istotne jest, aby spożywać je regularnie, ponieważ skórę narażamy na działanie promieni słonecznych bardzo często. Kwasy omega-3 dostarczają również orzechy czy oleje roślinne. Pamiętajmy, że są one również niezbędne, by uniknąć przesuszenia włosów i skóry.

Walka ze zmarszczkami

Nadmierne opalanie przyspiesza starzenie skóry, dlatego przygotowując się do kąpieli słonecznych włącz również składniki bogate w antyutleniacze, m.in. pomarańcze, borówki, brokuły, które zawierają znaczne ilości flawonoidów. Pomarańcze ze względu na zawartość rutyny działają jak wewnętrzny filtr UV, ponadto wzmacniają naczynka krwionośne.

Uzupełnianie diety przed opalaniem powinno rozpocząć się już około półtorej miesiąca wcześniej, aby wszystkie składniki odżywcze były zapewnione organizmowi i nie dochodziło do niedoborów.

Komentarze