Artykuł

Co jeść, żeby pozbyć się cellulitu? Zdrowie

#co jeść by pozbyć się cellulitu#dieta antycellulitowa#dieta na cellulit#składniki diety antycellulitowej

Walka z cellulitem nie jest prosta. Żeby przyniosła skutki, trzeba działać na kilku frontach. Poza ćwiczeniami i kosmetykami, warto zmieć styl żywienia. Dietetyczka Natalia Szymańska podpowiada co jeść, by pozbyć się cellulitu.

Cellulit dotyczy każdej kobiety, zarówno z nadmierną masą ciała, jak i szczupłej. Pomarańczowej skórki nie pozbędziemy się jedynie stosując balsamy czy masaże. W zmniejszeniu cellulitu istotna jest głównie odpowiednia dieta.

Zasad diety antycellulitowej

Najczęstsze błędy w żywieniu osób z cellulitem to m.in. niewłaściwy wybór produktów spożywczych, błędne przyrządzanie dań, pojadanie między posiłkami, jedzenie w pośpiechu oraz zbyt obfite porcje. Dieta antycellulitowa opiera się na zasadach racjonalnego żywienia. Musi być prawidłowo zbilansowana. W walce z cellulitem należy przede wszystkim spożywać posiłki regularnie, nie omijając żadnego. Jeść mniejsze porcje, a częściej (4-5 posiłków dzienne). Nie należy zapominać o spożywaniu pełnowartościowego śniadania, które dodaje energii na cały dzień oraz pobudza metabolizm. Produkty powinny być świeże i jak najbardziej naturalne.

Wskazówki walki z cellulitem

  • Dzienne menu powinno opierać się na chudym mięsie, rybach oraz nabiale.
  • Wprowadź bądź zwiększ porcje warzyw i owoców. W ten sposób dostarczysz nie tylko cennych witamin i składników mineralny, ale również błonnika pokarmowego. Z owoców wybierz cytrusy, które korzystnie wpływają na poprawę wyglądu skóry.
  • Wybieraj produkty moczopędne: pietruszka, seler, arbuz, truskawki.
  • Zapewnij odpowiednią podaż kwasów tłuszczowych omega-3. Poprawiają one metabolizm.
  • Znajdziesz je w rybach, olejach roślinnych, orzechach, awokado.
  • Zrezygnuj lub ogranicz sól w diecie. Zatrzymuje wodę i toksyny w organizmie. Zamiast niej, stosuj naturalne i delikatne przyprawy (np. bazylia, oregano, majeranek, tymianek, estragon, kolendra, suszona natką pietruszki).
  • Ostre dania i przyprawy powodują zatrzymanie wody w organizmie. Sięgaj po delikatne potrawy.
  • Zrezygnuj z gotowych dań, żywności wysoko przetworzonej, zupek i sosów z proszku, a także jedzenia typu fast food.
  • Pozbądź się z szafek wszelkich słodyczy. Nie jedz słodkich bułek, czekolad, lodów czy innych deserów. Zawierają one cukry proste, które odkładają się w komórkach tłuszczowych organizmu. Jeśli jednak masz ochotę na coś słodkiego wybierz gorzką czekoladę.
  • Zrezygnuj lub ogranicz spożycie kawy, mocnej herbaty oraz alkoholu. Zrezygnuj również z palenia papierosów. Wszystkie te produkty w nadmiarze dostarczają szkodliwych substancji, które w dużej mierze trafiają do komórek tłuszczowych. Wybieraj zieloną herbatę, która przyspiesza przemianę materii.
  • Wypijaj odpowiednią ilość płynów w ciągu dnia (ok 2 litrów). Zrezygnuj z napojów słodkich i gazowanych, a także soków przetworzonych. Sięgaj po wodę najlepiej mineralną, najlepiej niskosodową, a wapniowo-magnezową.

Pamiętaj!

Dieta antycellulitowa wymaga odpowiedniego przygotowania posiłków. Bezwzględnie rezygnuj ze smażenia potraw na dużej ilości oleju. Odstaw słoninę, boczek oraz inne tłuszcze zwierzęce. W zamian gotuj na wodzie lub parze, piecz, grilluj oraz duś bez wcześniejszego obsmażania.

Komentarze  

shenight

2015-02-26, 19:53: Miałam problem z cellulitem i wiem że najskuteczniejszy jest zmasowany atak: dieta (wyżej pięknie opisane zasady), ćwiczenia (tylko takie które nie obciążają stawów!), masaże i jakiś fajny kremik nie zaszkodzi;)